۴.۰۸.۱۳۹۱

اراذل اوباش های ایرانی بر مهاجران افغان در استان یزد حمله کرده اند


شماری از مهاجران افغانستانی مقیم ولایت/ آستان یزد ایران می گویند که از شب گذشته (سه شنبه) بدینسو، عده از جوانان که این مهاجران آنان را "اراذل اوباش" می خوانند، به خانه های مهاجران حمله کردند.

به گفته برخی از مهاجران بر اثر این حمله، بخشی از یک مسجد مربوط به مهاجران و ده ها خانه خسارت دیده است و مهاجران افغان تحت فشار های زیادی جنایی قرار گرفته اند.
این رویداد در منطقه موسوم به کشتارگاه که از مربوطات شهر یزد به شمار می‌رود، رخداده است، محلی که بیش از 500 خانواده پناهندگان افغانستانی در آنجا زندگی می کنند.
شماری از پناهندگان افغان ساکن کشتارگاه به خبرگزاری بخدی گفتند: "جوانان ایرانی پس از آن به خانه های افغان ها حمله کردند که جسد یک دختر جوان ایرانی در منطقه پیدا شد."
شهر یزد در ایران موقعیت دارد و صد ها پناهنده افغان در آنجا زندگی می کنند.شهر یزد در ایران موقعیت دارد و صد ها پناهنده افغان در آنجا زندگی می کنند.
جوانان معترض ایرانی مدعی هستند که این دختر از سوی افغان ها به قتل رسیده است.
قتل این دختر مرموز خوانده شده است و تا اکنون مقام های محلی در استان/ ولایت یزد ایران و مسئولان سفارت افغانستان در تهران در این باره اظهار نظری نکرده اند.
گفته می شود که این دختر به دلیل روابط جنسی با شماری از جوانان ایرانی و افغانی داشته و به همین ایرانی ها مهاجران افغان را متهم به قتل وی نموده اند.
شهر یزد در  ایران موقعیت دارد و صد ها پناهنده افغان در آنجا زندگی می کنند و رقم پناهنده های افغان در ایران حدود دو میلیون خوانده شده است.
مشکلات اجتماعی هر از گاهی بین ایرانی ها و پناهندگان افغان در این کشور مشکل ساز شده است.
پیشتر، وزارت امور داخله ایران اعلام کرد که برای دریافت اطلاعات دقیق از پناهنده های افغان در ایران توزیع کارت های اقامتی موسوم به "آمایش هشت" را آغاز کرده است.
پناهجویان افغان در ولایت یزد می گویند که جوانان ایرانی مسلح با چوپ هستند و به افغان های که از خانه های شان بیرون می شوند، حمله می کنند.
قبلا این وزارت گفته بود که مرحله نخست توزیع این کارت ها در ولایت خراسان رضوی، آغاز می شود.
براساس گزارش های تایید شده از سوی وزارت امور داخله ایران، کارت های آمایش هشت، دارای یک کد الکترونیکی است که در سراسر کشور قابل شناسایی است و دارندگان آن می توانند به جز شهرهای مرزی به سایر نقاط این ولایت سفر کنند.
با این حال، خشونت های ایجاد شده در ولایت یزد، تلفات انسانی نداشته است اما گفته می شود که وضع در منطقه کشتارگاه این ولایت ناآرام است.
پناهجویان افغان می گویند که جوانان ایرانی مسلح با چوپ هستند و به افغان های که از خانه های شان بیرون می شوند، حمله می کنند.
افغان های  مقیم در کشتارگاه امروز (چهارشنبه) از خانه بیرون نشده اند و شماری از دکان های این منطقه نیز مسدود است.
به نظر می رسد که برخی از جوانان پناهجوی افغان از منطقه کشتارگاه فرار کردند تا هنوز معلوم نیست که افراد فراری با قضیه قتل دختر ایرانی ارتباط دارد یا نه.

۴.۰۶.۱۳۹۱

طالبان در هلمند پنچ عضو یک خانواده را به قتل رساندند


در تازده ترین رویدادها در ولسوالی سنگین ولایت هلمند در جنوب کشور، طالبان مسلح پنچ عضو یک خانواده را کشتند.

داود احمدی سخنگوی والی هلمند به خبرگزاری بخدی گفت : "شب گذشته طالبان به یک خانه وارد شده و پنج عضوی ساکن این خانه را با ضربه گلوله کشته اند."
گفته می شود که طالبان پس از آن اقدام به این کشتار اعضای این خانواده کردند که یک روز پیش، آنان از سوی ریاست زراعت ولایت هلمند تخم های اصلاح شده زراعتی دریافت کردند.
در ولسوالی سنگین ولایت هلمند در جنوب کشور، طالبان مسلح پنچ عضو یک خانواده را کشتند.در ولسوالی سنگین ولایت هلمند در جنوب کشور، طالبان مسلح پنچ عضو یک خانواده را کشتند.
سخنگوی والی هلمند نیز تایید کرد که تحقیقات ابتدایی نشان می دهد که حمله طالبان به اعضای این خانواده ارتباط با تخم های اصلاح شده زراعتی داشته باشد اما او گفت که روشن شدن انگیزه این عمل نیاز به تحقیقات بیشتر دارد.
هلمند در جنوب کشور از ولایت های ناآرام است که طالبان در بخش های این ولایت حضور گسترده دارند.
این گروه افراد را که با دولت ارتباط داشته باشند و یا کمک دریافت کنند، مورد حمله قرار می دهند.
اخیرا، ریاست زراعت ولایت هلمند، به شماری از خانواده ها مقداری تخم های اصلاح شده و یک بوری گندم توضیع کرده است.
داود احمدی می گوید که طالبان با این کارشان می خواهند وحشت را در بین مردم ایجاد کنند و زمینه را برای مختل کردن فعالیت های پولیس فراهم کند.
پیشتر، مردم در ولسوالی گرم سیر ولایت هلمند در برابر طالبان قیام کرده اند که این کار باعث افزایش نگرانی بین رهبران طالبان شده است.
مردم در ولسوالی گرم سیر ولایت هلمند در برابر طالبان قیام کرده اند که این کار باعث افزایش نگرانی بین رهبران طالبان شده است.
گزارش ها حاکیست که ریاست زراعت ولایت هلمند به دلیل کاهش دادن کشت کوکنار اقدام به توزیع تخم های اصلاح شده زراعتی برای دهقانان در این ولایت کرده است.
چندی پیش، مقام ها در وزارت مبارزه با مواد مخدر کشور از افزایش مواد مخدر در سال 1391 خبر داده بودند که این روند در مقایسه به سال گذشته هفت در صد افزایش را نشان می دهد.

قتل دلخراش یک زن توسط شوهرش در غزنی


مقام ها در ولایت غزنی، امروز سه شنبه، از قتل یک زن توسط شوهرش در این ولایت خبر دادند.
مسولان شفاخانه ملكي غزني كه جسد اين زن را معاينه كرده تاييد کردند که او، به شکل دل خراشی به قتل رسیده است.
نام اين زن جوان كبرا است و  به گفته غلام حضرت پدر او، 20 ساله و صاحب یک يك طفل دو ساله نيز بوده است.
غلام حضرت پدر کبرا، به خبرگزاري بخدي گفت: "کبرا، حوالي ساعت 2:00 بامداد امروز (سه شنبه) در خانه از سوی شوهرش به قتل رسیده است."
مسولان شفاخانه ملكي غزني كه جسد اين زن را معاينه كرده اند تاييد مي كنند که او، به شکل دل خراشی به قتل رسیده است.مسولان شفاخانه ملكي غزني كه جسد اين زن را معاينه كرده اند تاييد مي كنند که او، به شکل دل خراشی به قتل رسیده است.
به گفته او، دامادش اول با یک بالون گاز 5 کیلویی بر سر کبرا کوبیده و سپس با ضربات چاقو او را به قتل رسانده است.
خشونت با زنان در این اواخر، درشماری از ولایت های کشور روند رو به رشدی را نشان می دهد.
فقر اقتصادی، مشکلات خانوادگی، فساد اخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی از جمله دلایل این خشونت ها خوانده شده است.
شكريه ولي رئيس امور زنان غزني، در پیوند به قتل کبرا، به خبرگزاری بخدی گفت که این رویداد، هولناک و غیر قابل باور است.
به گفته او، داکتران تشخیص داده اند که این زن در هنگام مرگ حامله نیز بوده است.
رئيس امور زنان غزني گفت: "در اين جنایت دو قتل صورت گرفته؛ علاوه بر قتل کبرا، کودک او نیز به قتل رسیده است."
به گفته او، شوهر اين زن توسط پوليس حوزه پنجم امنيتي شهر غزني بازداشت شده است.
غلام حضرت پدر مقتول، مي گويد كه دخترش 5 سال پيش با رضایت ازدواج کرد و پیش از این کدام مشکلی با شوهرش نداشته است.
غلام حضرت، علت قتل را فقر و مشكلات اقتصادي عنوان کرد و گفت که اخيرا برادر دامادش خانه ای را كه بين هر دو برادر مشترك بود فروخت اما به داماد او (قاتل) حق نداده است.
غلام حضرت، علت قتل را فقر و مشكلات اقتصادي عنوان کرد و گفت که اخيرا برادر دامادش خانه ای را كه بين هردو برادر مشترك بود فروخته  اما به داماد او (قاتل) حق نداده است.
به باور غلام حضرت این موضوع باعث شده است كه داماد او عقده مند شود و در نتيجه خانمش را به قتل برساند.
خانم ولي رییس امور زنان غزنی می گوید که در ماه هاي اخير آمار خشونت عليه زنان در غزني رشد چشمگيری داشته است.
به گفته او، در دو ماه اخير سه خانم در ولايت غزني توسط شوهر شان كشته شده اند که این موضوع قابل نگرانی است.

۴.۰۴.۱۳۹۱

کبیر رنجبر ، به جرم اختطاف و تجاوزجنسی از سوی دادگاه عالی دستگیر شد


مسئولان در لوی سارنوالی می گویند که ماموران پولیس، آقای رنجبر، عضو پیشین ولسی جرگه را به اتهام تجاوز جنسی به یک دختر بازداشت کرده اند.
رحمت الله نظری معاون لوی سارنوالی به رسانه ها گفت : " آقای رنجبر روز گذشته (شنبه) زمانی بازداشت شده است که یک دختر جوان که قبلا از ولسوالی ده سبز ولایت کابل اختطاف شده بود، از خانه او (رنجبر) پیدا شد."
آقای نظری می گوید که این دختر 9 ماه پیش ربوده شده و ماموارن پولیس در جستجوی او بودند. 
تجاوز و خشونت علیه زنان در سال های اخیر در کشور شدت گرفته است.
پیشتر، کمیسیون امور زنان شورای ملی از افزایش خشونت در برابر زنان به شدت اظهار نگرانی کرد و از علمای دین خواست تا در برابر این پدیده سکوت را بشکنند.
رحمت الله نظری معاون لوی سارنوال به رسانه ها گفت که در حال حاضر، عبدالکبیر رنجبر در بازداشت بسر می برد و تحقیقات از او جریان دارد.
دختر جوانی که مورد اختطاف و تجاوز جنسی قرار گرفت، تایید کرده که آقای رنجبر به مدت 9 ماه به او تجاوز جنسی کرده است.
مسئولان در لوی سارنوالی می گویند که این دختر 15 روز پیش یک طفل نیز به دنیا آورده است.
او (دختر) گفته است که پس از همبستر شدن با عبدالکبیر رنجبر باردار (حامله) شده است.
عبدالکبیر رنجبر، نماینده پیشین مردم کابل در پارلمان بود و در حال حاضر  نیز عضویت حزب حق و عدالت را دارد.
آقای رنجبر تاکنون در این مورد اظهار نظری نکرده است.
صدیقه بلخی، عضو مجلس سنا، می گوید که از سال 1390 تاکنون پنج هزار مورد خشونت در برابر زنان ثبت شده که به گفته او این رقم "تکان دهنده" است.
روز گذشته نیز، در ولسوالی شینواری ولایت پروان، طالبان یک زن و یک قوماندان این گروه را به اتهام داشتن روابط جنسی نامشروع تیرباران کردند.