۸.۱۸.۱۳۹۴

طالبان و گروه های تروریستی هفت هزاره را سربریدند

خانواده‌های گروگانها در پارک زرنگار کابل خیمه تحصن بر پا کرده بودند اما انگار این خیمه برای تهویل گرفتن اجساد قربانیان باز است

جنگجویان طالبان و داعش در ولایت زابل هفت تن از باشندگان ولسوالی جاغوری ولایت غزنی را که گروگان گرفته بودند،سربریدند.
سمونوال غلام جیلانی آمر امنیت ولایت زابل به رسانه ها گفته  که جنگجویان طالبان و داعش امروز در جریان جنگ خودی در ولسوالی ارغنداب، هفت تن از باشندگان ولسوالی جاغوری به شمول سه زن ، یک کودک و سه مرد را که گروگان گرفته بودند، همه را سر بریدند.
آمرامنیت ولایت زابل می گویدکه جنگجویان داعش وقتی در برابر طالبان در ولسوالی ارغنداب شکست خورد و در جریان فرار، هفت تن از گروگان هایش را سر بریدند.
۳۱ نفر از مردم هزاره ، در ماه حوت سال گذشته زمانی که از هرات به سوی کابل سفر می‌کردند، در ولایت زابل از سوی افراد مسلح به گروگان گرفته شدند.
گروگانگیرها ۱۹ تن از این مسافران را پس از حدود سه ماه از قید رها کردند، اما بقیه آنها را در گروگان نگهداشتند.
حداقل دو بار دیگر نیز از ولایت غزنی، مردان و زنان از سوی مردان مسلح به گروگان گرفته شدند و تا هنوز از سرنوشت آنها خبری در دست نیست.
آمر امنیت زابل می گوید که آنها با کمک ریش سفیدان و متنفذین منطقه اجساد قربانیان را به ولسوالی شاه جوی انتقال داده و در حال حاضر در یک شفاخانه می باشد.
پیش از این گفته می شد که طالبان سه تن از گروگان ها را که در اسارت داعش به سر می بردند ، آزاد کرده و به شاه جوی انتقال داده اند. یک منبع از ولسوالی جاغوری به خبرگزاری مرکزی گفته بود که هیاتی متشکل از مو سفیدان و علما از ولسوالی جاغوری به ولسوالی شاه جوی ولایت زابل رفته تا سه تن از گروگان های آزاد شده را تحویل بگیرند اما همه دروغ بود.
مردان مسلح ناشناس بتاریخ 21 میزان سال جاری هفت تن از باشندگان منطقه دهمرده گلزار ولسوالی جاغوری ولایت غزنی را شامل سه زن و چهارمرد را از مربوطات ولسوای ارغنداب به گروگان گرفتند.
هم چنین این گروه بتاریخ هجدهم جوزای سال جاری، چهار باشنده دهمرده گلزار ولسوالی جاغوری شامل دو زن و دو مرد را ربودند که تاکنون سرنوشت آنها خبری نیست
رییس جمهور غنی اخیرا هیاتی را متشکل از شماری از اعضای مجلس نمایندگان، اعضای شورای ولایتی غزنی و معاون امنیت ملی را به منظور پایان دادن به معضله گروگان گیری در ولایت غزنی و زابل به منطقه فرستاده بودند.
هیات در دیدار با باشندگان ولسوالی جاغوری وعده داده بودند که دولت به زودی عملیاتی را برای رهایی گروگان ها شروع خواهد کرد و به معضل گروگان گیری در راه های مواصلاتی ولسوالی جاغوری خاتمه خواهد داد.
گفته میشود که دولت و پشتون ها حامی طالبان بارها با زندگی هزاره ها معامله کرده اند و هرباری هزاره ها قربانی شدند.