۵.۲۶.۱۳۹۱

تجاوز گروهی بر یک دختر در فاریاب وقتل یک کودک در تخار

 مسوولان محلی در فاریاب می گویند که یک دختر خردسال، از سوی دو مرد مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. به گفته این مسوولان، این رویداد سه روز پیش در قریه موسوم به غوری رهین از مربوطات ولسوالی قیصار فاریاب رخ داده است.
ولسوال قیصار با تایید این رویداد به خبرگزاری بخدی گفت: "اوایل هفته جاری، حوالی ساعت هشت صبح دو مرد به نام های عبدالروف و فیض الله لیلما را در حالکیه با برادرش در مزرعه کار می کرد، با خود بردند.
ولسوال قیصار می گوید این دو مرد به شدت برادر لیلما را لت و کوب کردند.
به گفته او، پس از ساعاتی این دختر از بند آن دو مرد رها شده و خانواده این دختر در کمیسیون ساحوی حقوق بشر و پولیس شکایت کردند.
در چند سال گذشته، در ولایت غزنی شماری از نزدیکان یکی از اراکین دولتی نیز بریک دختر خردسال تجاوز کردند که به ادعای خانواده دختر، تاکنون به سزای اعمال شان نرسیده اند.
در همین حال، ولسوال قیصار می گوید که پس از درج شکایت خانواده لیلما، پولیس برای گرفتاری عاملان رویداد، به محل حادثه رفتند اما باشندگان قریه ای که متجاوزین در آن زندگی می کنند با نیروهای امنیتی درگیر شدند.
به گفته او، "پولیس ولسوالی قیصار حدود یک و نیم ساعت با باشندگان محل که از قوم بارکزی هستند، درگیر شدند اما بدون دستگیری متهمان به مقر شان برگشتند."
یک مسئول کمیسیون حقوق بشر در فاریاب که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به بخدی گفت:" خانواده این دختر از رسانه یی شدن این رویداد جلو گیری کردند ؛ اما او انگیزه این رویداد را قومی دانست."
ولسوال قیصار هم تایید کرد که تجاوز گروهی بر لیلما بر اساس خصومت های قومی و زبانی صورت گرفته است.

به گفته ولسوال قیصار با وجود آنکه این منطقه نسبتا امن است اما "خانواده این دختر به طالبان نیز شکایت کرده اند و طالبان محل، عاملان تجاوز به لیلما را گرفتار کرده اند."
ولسوال قیصار می گوید که اعضای خانواده متهمان برای جلو گیری از اعدام این دو متهم نزد طالبان رفته اند و تا حال از سرنوشت متهمان هیچ اطلاعی در دست نیست.
این در حالی است که چندی پیش گروه طالبان یک آدم ربا در ولسوالی قره باغ غزنی را نیز به شکل صحرایی اعدام کردند.
در همین حال در یک قضیه وحشیانه مردی در تخار ولسوالی تالقان کودک دو ساله را شدید شکنجه کرده و بقتل رسانده ویدیوی نشر شده از کودک قربانی کاربران شبکه های اجتماعی را تکان داده و همه کشتن این کودک را شرم آور و خلاف موازین بین المللی حقوق کودکان دانسته اند.

قتل بی رحمانه یک دختر خردسال در تخار


یک دختر  دو ساله توسط پدر اندر خود در تخار به قتل رسید.
معاون والی تخار می گوید که این دختر در ناحیه چهارم شهر تالقان بیرحمانه لت و کوب شده و هم بخشی های از بدن این کودک توسط دندان گاز گرفته شده است.