۷.۰۳.۱۳۸۸

عاملان آدم ربايي و تجاوزهای جنسي در افغانستان

وزارت داخله افغانستان از بازداشت یک گروه آدم ربا در کابل خبر داده است. به گفته مقامات، این گروه یک دختر ۱۶ ساله را ربوده بودند.
ازمری بشری، سخنگوی وزارت داخله/کشور افغانستان در یک نشست خبری در کابل گفت که آدم ربایان این دختر را از شهر مزار شریف، در شمال افغانستان ربودند و چند بار به او تجاوز قرار کردند.
این گروه آدم ربایان شامل چهار مرد و یک زن بود و در مناطق مختلف افغانستان در چند مورد آدم ربایی دست داشتند و قربانیان خود را به فروش می رساندند.
و اينك آنان این بار دست به ربودن یک دختر ۱۶ ساله زدند. به گفته او، آدم ربایان این دختر را در حالی که مسموم کرده بودند، از مزار شریف به کابل و از آن جا به ولایت لوگر منتقل کردند.
آقای بشری گفت این آدم ربایان قصد داشتند این دختر را در برابر در برابر ۲۵۰ هزار افغانی (معادل پنج هزار دلار) بفروشند. سخنگوی وزارت داخله گفت پلیس ویژه مبارزه با آدم ربایی سه تن از آدم ربایان را روز ۲۷ سنبله/شهریور هنگام معامله فروش این دختر در منطقه "قلعه زمان خان" شهر کابل دستگیر کرد.
این دختر در حال حاضر در محل امنی به سر می برد و حال او خوب است.
او گفت تلاش برای بازداشت دو عضو دیگر این شبکه آدم ربایان ادامه دارد.
دستگیری این آدم ربایان برای وزارت داخله دستارود بزرگ شمرده می شود. وزارت داخله توانست شبکه ای را که هموطنان ما را اغفال می کرد و یا بزور و یا از طریق مسمومیت به خصوص دختران را اختطاف می کرد و به فروش می رساندند را کشف و دستگیر کنند"
آقای بشری گفت اعضای این شبکه در چند مورد آدم ربایی دیگر هم دست داشته و قربانیان را فروخته اند، اما او گفت براساس دلائلی نمی تواند جزئیات این آدم ربایی ها را پیش از دستگیری اعضای فراری این شبکه فاش کند.
پیش از این برخی نهادهای مدافع حقوق بشر در افغانستان از افزایش موارد آدم ربایی در این کشور، به ویژه در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.
گفته می شود دریافت پول، بهره برداری جنسی و فروش قربانیان آدم ربایی به شبکه های قاچاق انسان، از مهمترین اهداف آدم ربایان در افغانستان است.