۸.۰۵.۱۳۸۸

كشته شدن دو زن وچهار غيرنظامي توسط نيروهاي ياري امنيت

نيروهاى بين المللى حافظ صلح (آيساف) به فرماندهى ناتو، بعد از ظهر روز جمعه 2 عقرب بر يک موتر ملکى در کندهار آتش گشوده که در اثر آن به شمول دو زن چهار غيرنظامى کشته شده اند.
اين واقعه حوالى ساعت ٣ بعد از ظهر روز جمعه در منطقه چاونى شهر کندهار ُرخ داده است. دفتر مطبوعاتى ولايت کندهار، ضمن تائيدواقعه، اظهار تاثر نموده و اين عمل را تقبيح کرده است.
قرار معلومات ، يک کاروان نيروهاى آيساف حين عبور از منطقه چاونى بر يک موتر سراچه ملکى آتش گشوده و تلفاتى را به مردم ملکى وارد کرده است. گفته ميشود که تحقيقات از طرف مقام ولايت در مورد واقعه آغاز شده است.
داکتر محمد داوود سرطبيب شفاخانه ميرويس کندهار به آژانس خبرى پژواک گفت که چهار جسد و دو مجروح به آنجا منتقل شده است.
وى افزود که کشته شده گان شامل دو زن، يک طفل و يک پسر جوان است و مجروحين خانمها هستند. داکتر فرهاد گفت که وضع صحى يک خانم مجروح نگران کننده است.
احمدالله يک عضو خانواده افراد کشته شده گفته است که فردا عروسى جوان کشته شده بود.جوان کشته شده خانواده خود را جهت خريد به شهر ميبرد و در منطقه ياد چاوني موترش را در کنار سرک متوقف نموده بود.
احمدالله ميگويد که نيروهاى خارجى زمانيکه از کنار موتر عبور کرده اند؛ از عقب به موتر آتش گشوده اند. نيروهاى کانادايى آيساف مستقر در کندهار تاکنون در اين مورد چيزى نگفته اند.