۱۱.۱۲.۱۳۸۹

محکوم نمودن قرارداد اخراج مهاجرین از استرالیا

بیش از چهل سازمان فعال در زمینه حقوق بشر و کارشناسان مسایل حقوقی، به دعوت یک نهاد دفاع از حقوق پناهندگان در استرالیا بنام "ادموند اریک"، قرارداد دولت قبیله گرای کرزی را با دولت استرالیا و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل محکوم کردند. این سازمان ها و کارشناسان مسایل حقوقی می گویند، این قرارداد راه بازگرداندن پناهجویان را به شرایط خطر هموار می کند. این سازمان ها ضمن خطرناک خواندن شرایط مردم هزاره و کودکان و زنان در افغانستان می گویند که تحقیقات نشان می دهد که تعدادی از افرادی که از استرالیا به افغانستان بازگردانده شدند، همراه با کودکانشان کشته شده اند.

پناهجویان، مهاجرت، آوارگی و جنایت کوچ اجباری
کابل پرس: بیش از چهل سازمان فعال در زمینه حقوق بشر و کارشناسان مسایل حقوقی، به دعوت یک نهاد دفاع از حقوق پناهندگان در استرالیا بنام "ادموند اریک"، قرارداد دولت قبیله گرای کرزی را با دولت استرالیا و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل محکوم کردند. این سازمان ها و کارشناسان مسایل حقوقی می گویند، این قرارداد راه بازگرداندن پناهجویان را به شرایط خطر هموار می کند. این سازمان ها ضمن خطرناک خواندن شرایط مردم هزاره و کودکان و زنان در افغانستان می گویند که تحقیقات نشان می دهد که تعدادی از افرادی که از استرالیا به افغانستان بازگردانده شدند، همراه با کودکانشان کشته شده اند.

پناهجویان، مهاجرت، آوارگی و جنایت کوچ اجباری

مرکز "ادموند اریک" که شرایط حقوق بشری را در افغانستان زیر نظر دارد، می گوید کسانی که با کشتی خود را به استرالیا رسانده اند، برای گریز از آزار و اذیت و تعقیب پناهجو شده و باید به آنان پناهندگی اعطا شود. در گزارش دبیر کل سازمان ملل بان کی مون نیز درباره وضعیت امنیت در افغانستان آمده است که ناامنی نسبت به سال قبل 66 درصدر افزایش داشته است.

در ماه جون سال گذشته، سازده تن از مردم هزاره در ولایت ارزگان سر بریده شدند. در سال 2008 یکی از کسانی که دولت استرالیا امنیت او را برای بازگشت به افغانستان تامین کرده بود، به ضرب چهار گلوله در ناحیه سر، توسط طالبان کشته شده بود. يکی دیگر از بازگشت کنندگان، شاهد قتل دو دخترش بنام ها یلدا و رونا بود.

سال گذشته ناامنی به بالاترین درجه خود از سال 2003 رسیده و بیشتر قربانیان در افغانستان زنان و کودکان بوده اند.

سازمان های دفاع از حقوق بشر و کاسرشناسان مسایل حقوقی در حالی قرارداد دولت استرالیا با افغانستان را محکوم می کنند که دولت افغانستان، در اثر فشار این سازمان ها، باز هم به دروغ های معمول متوسل شده و امضای چنین قرار دادی را انکار می کنند. طبق خبر انتشار یافته توسط "سالی سارا" خبرنگار استرالیایی شبکه " ای بی سی"، وزیر مهاجرت افغانستان، بازگشت اجبار پناهندگان را رد می کند.

از سوی دیگر بنا به گزارش منابع کابل پرس، دولت قبیله گرای کرزی، در جریان یکسال گذشته، نمایندگانی را به استرالیا اعزام کرده و در جریان مذاکرات با دولت استرالیا، اظهار داشته اند که اکنون شرایط در افغانستان برای مردم هزاره مانند بهشت است، آنان در امنیت کامل بسر برده و مشکلی ندارند. این در حالی ست که هر ساله کوچی طالبان، به مناطقی از ولایات مرکزی افغانستان حمله کرده، و ضمن کشتار و چپاول، اقدام به آتش زدن و تخریب دارایی ها و اموال مردم می کنند. این افراد کاملا از حمایت دولت قبیله گرای حاکد کرزی برخوردارند. از ولایت غزنی نیز گزارش می رسد که جنایتکاران طالب، راه ها را هر از چند گاهی مسدود کرده و جوانان هزاره را از موتر پیاده کرده و سر به نیست می کنند. گرفتن پول مسافران نیز پدیده ای معمول برای آنان شده است.

گرچه دولت افغانستان هر از چند گاهی انجام حملات انتحاری، بمب گذاری و هدف قرار دادن غیر نظامیان را کار طالبان پاکستانی می داند، اما این چیزهای دروغ های بیش نیست که برای منزه کردن جنایتکاران افغان اعلام می شود. طالبان در دو سوی مرز افغانستان و پاکستان، کاملا با یکدیگر در ارتباط بوده و علاوه بر اشتراکات فکری، اشتراکات قبیله ای نیز دارند .

حکومت قبیله گرای حامد کرزی بار دیگر ثابت کرده که علاوه بر اینکه همراه با همفکران جنایتکار خود در گروه طالبان و حکمتیار، کشوری که نامش را افغانستان نهاده اند، به دوزخ روی زمین تبدیل کرده، در خارج از افغانستان نیز، بلای جان مردم شده است.

۶ نظر:

ناشناس گفت...

Quality articles is the important to invite the visitors to pay
a visit the website, that's what this web page is providing.

My website ... appliance service

ناشناس گفت...

Hi there, I found your website by the use of Google while
looking for a similar subject, your site came up, it appears to be like good.
I've bookmarked it in my google bookmarks.
Hi there, simply become aware of your weblog via Google, and located that it's really
informative. I'm going to watch out for brussels. I will appreciate when you proceed this in future. Lots of other people shall be benefited out of your writing. Cheers!

Feel free to surf to my web blog; subzero refrigerator & appliance repair Riverview

ناشناس گفت...

Your mode of explaining the whole thing in this paragraph is genuinely pleasant, every
one can simply understand it, Thanks a lot.

Here is my blog post: best appliance repair Riverview arround

ناشناس گفت...

Awesome article.

Have a look at my blog ... Bench Craft Company advertising agencies in memphis

ناشناس گفت...

I am regular visitor, how are you everybody? This article posted at
this web page is really pleasant.

My web page: buy health insurance online

ناشناس گفت...

After going over a few of the articles on your web page, I truly appreciate your way of blogging.
I book-marked it to my bookmark webpage list and will
be checking back soon. Please visit my web site as well and let
me know your opinion.

My site consolidation debt loan online