۱۲.۰۳.۱۳۸۸

هشدار عفو بین الملل نسبت به وضعیت غیرنظامیان

در حالي که عملیات نظامی در ولایت هلمند، در جنوب افغانستان وارد پنجمین روز خود شده، سازمان عفو بین الملل نسبت به وضعیت غیرنظامیان افغان در این ولایت ابراز نگرانی کرده است.
این سازمان می گوید حدود ده هزار غیرنظامی، خانه های خود را در محلاتی که عملیات در آن جریان دارد ترک کرده اند، در حالی که هزاران نفر دیگر قادر به فرار نبوده و در جنگ گیر مانده اند.
عفو بین الملل از هر دو جناح درگیر در هلمند خواسته است که به حفظ جان غیرنظامیان توجه جدی داشته باشند.
عملیات نظامی در هلمند که عمدتا مناطق مارجه و نادعلی را هدف قرار داده، بزرگترین عملیات سرکوب طالبان در افغانستان از سال 2001 میلادی تا حالا خوانده شده است.
در این عملیات، حدود پانزده هزار سرباز بین المللی و افغان شرکت دارند و هدف آن پاکسازی مارجه و نادعلی از وجود طالبان اعلام شده است.
تا حالا مرگ دست کم پانزده غیرنظامی در جریان این عملیات تائید شده است.
'جنایت جنگی'
سازمان عفو بین الملل می گوید، افرادی که توانسته اند از جنگ فرار کنند، به این سازمان گفته اند که طالبان تلاش کردند مانع از فرار آنها شوند.
اعلامیه این سازمان می گوید، افراد طالبان در مواردی در خانه های مردم و محلات غیرنظامی سنگر گرفته و از آنجا بر نیروهای افغان و خارجی آتش گشوده اند.
سام ظریفی، رئیس بخش آسیا - اقیانوسیه سازمان عفو بین الملل می گوید: "طالبان در عملیات های خود، غیرنظامیان را آگاهانه با خطر روبرو کرده اند؛ عملی که می تواند جنایت جنگی قلمداد شود."
آقای ظریفی می گوید: "گروه های شورشی مکلف هستند تا براساس قوانین بین المللی، اقدامات لازم برای حفظ جان غیر نظامیان را انجام دهند. بی اعتنایی طالبان به احترام به چنین قوانین غیرقابل بخشش است و باید در برابر اعمالی که مرتکب می شوند، بازخواست شوند."
طالبان در عملیات های خود، غیرنظامیان را آگاهانه با خطر روبرو کرده اند؛ عملی که می تواند جنایت جنگی قلمداد شود
سام ظریفی
عفو بین الملل همچنین گزارش کرده که درگیری ها در افغانستان، در سال گذشته منجر به مرگ دو هزار و چهارصد غیرنظامی شد که بلند ترین رقم تلفات غیرنظامیان از سال 2001 میلادی است.
براساس بررسی سازمان ملل متحد، گروه طالبان و سایر گروه های مسلح مخالف دولت، مسئول کشتار دو - سوم غیرنظامیان در سال گذشته بوده اند.
عفو بین الملل هشدار می دهد که افغانستان در سال جاری با خشونتهای بیشتری روبرو خواهد بود و بر اهمیت حفظ جان غیرنظامیان در جریان این خشونتها تاکید کرده است.
سام ظریفی می گوید: "آمریکا و ناتو تعهد کرده اند که تلفات غیرنظامیان را به حداقل کاهش می دهند، اما نیروهای بین المللی و افغان، از میکانیسم مطمئن و شفافی برای تحقیق در مورد تلفات غیرنظامیان برخوردار نیستند تا در این مورد شفافیت ایجاد کرده و اطمینان حاصل کنند که چنین حملاتی تکرار نمی شود."

۵ نظر:

حسین گفت...

وبلاگی خوبی دارید

خاطره یک دیدار نوروزی سال 1389

تا هنوز عزمم را جزم نکردم

ناشناس گفت...

Magnificent goods from you, man. I've understand your stuff previous to and you're
just too great. I really like what you have acquired here, really like
what you are saying and the way in which you say it.
You make it enjoyable and you still take care of to keep it smart.
I can't wait to read much more from you. This is actually a tremendous site.

Feel free to visit my web site ... washer and dryer appliance repair Riverview

ناشناس گفت...

I usually do not write many remarks, however after browsing through a great deal of responses here "هشدار عفو بین الملل نسبت به وضعیت غیرنظامیان".
I actually do have 2 questions for you if it's allright. Is it only me or does it give the impression like a few of the responses look like they are written by brain dead individuals? :-P And, if you are writing at additional social sites, I would like to keep up with you. Could you make a list of the complete urls of your public pages like your linkedin profile, Facebook page or twitter feed?

my web blog; Bench Craft Company ad agencies in atlanta ga

ناشناس گفت...

If you wish for to get a good deal from this piece of writing then you
have to apply these techniques to your won webpage.


Feel free to surf to my webpage :: birth control patch side effects

ناشناس گفت...

Aw, this was an extremely nice post. Spending some time
and actual effort to make a really good article… but what can I say…
I put things off a lot and don't seem to get nearly anything done.

my webpage; Bench Craft Company lamar advertising