۱.۲۰.۱۳۹۲

مردم هرات در غم عزیزان جوان، تقاضای حفاظت از محمد احسانی


مردم هرات بار ها اعتراض های مدنی کردند و همه صدای مردم هرات راشنید، اما اینک هنوز مردم هرات در آرامش زندگی نمی کنند، هرروز وقتی کسی از خانه بیرون میرود، نگرانی از همانجا شروع میشود که مبادا دشمنی در کمین نباشد و خطری متوجه عزیزانش!
مردم با جسد کودکی در جاده ها ریختند، دولت را به ناکامی تمام عیار در هرات محکوم کردند و خواستند دیگر هیج شهروندهرات قربانی اختطاف ها نگردد.
پس کودکی که تبدیل به فریاد مردمی و اعتراض های مدنی هراتی ها شده بود نتوانست جلو فاجعه را گیرد و اینک دوجوان دیگر در این شهر را گرگان دریدند و یکش را کشتند و دیگرش همچنان سرگم با خود برده اند.
گزارش ازین قرار است که شب گذشته در منطقه جبراییل (ناحیه دوازدهم شهر) در هرات، افراد ناشناس یک نفر را کشته باقر احسانی را کشتند و برادر بزرگترش، محمد احسانی را با خود برده اند.
نورخان نیکزاد؛ سخنگوی پولیس هرات با تایید این رویداد به خبرگزاری (آوا) گفته که افراد مسلح ناشناس که سوار بر دو عراده موتر کرولا بودند، اسامی محمد احسانی را که دواخانه دارد اختطاف نموده و باقر؛ برادر وی را به قتل رسانده اند.
نیکزاد گفت که قاتلان پس از قتل این فرد و اختطاف برادر وی از محل رویداد فرار کرده اند.
سخنگوی پولیس هرات همچنین گفت که این حادثه شب گذشته ساعت
۹ شب اتفاق افتاده است که تاکنون از فرد اختطاف شده معلوماتی در دست نیست.
گفته می شود که تیم بررسی مدیریت مبارزه با جرایم جنایی قوماندانی امنیه هرات بررسی های خود را در این باره آغاز کرده است.
اما چرا؟
چرا جوانان فربانی شوند و مقامات مسوول نتوانند جلوی همچو حادثه ها را نگیرند؟
چرا افراد دستگیر شده از جنایات گذشته محکمه نشده اند و هنوز مردم هرات در بی عدالتی تمام، بسر میبرند و نا امیدانه جنایت های بشری را تماشاگر اند؟
چرا والی هرات مسوولان مربوط را تحت فشار قرار نمی دهد و اگر حرف اش شنیده نمی شود، چرا استغفا نه؟
آیا قربانی شدن این جوانان نمیتوان فریادی دیگری برای مردم هرات باشد ؟
مردم هرات تنها راه باقی مانده اعتراض مدنی جدی و پایان کار مقام های ولایتی و تعین چند شخص نه دزد و رشوت خور و خود قاچاقچیان انسان است، پس باید برای حفاظت از احسانی فریاد بشر دوستانه سر داد.
در همین حال فاطمه جعفری؛ نماینده هرات در شورای ولایتی، با تایید این رویداد و نگرانی شدید بخاطر حفاظت از محمد احسانی گفت که مشکلات اقتصادی و بیکاری زیاد در بین مردم هرات سبب ایجاد ناامنی ها و بالارفتن میزان جرایم در جامعه گردیده است.
وی همچنین با انتقاد از کارکرد ضعیف ارگان های عدلی و قضایی این ولایت گفت که به دلیل سهل انگاری و عدم تطبیق و اجرای درست قوانین در ارگان های عدلی و قضایی، افرادی با استفاده از این وضعیت و فساد بیش نهاد های اداری و نابسامانی ، دست به اختطاف و قتل افراد در جامعه می زنند.
جعفری همچنین تاکید کرد که طبق تحقیقات صورت گرفته، انگیزه این قتل ها، اقتصادی بوده و این خانواده خصومت شخصی و دیرینه با کسی نداشته است.
گفته می شود که شهرک جبرییل از نقاط امن هرات می باشد که در این اواخر این اولین بار است که اختطاف توام با قتل در این ناحیه از شهر هرات رخ می دهد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

I absolutely love your site.. Great colors & theme.
Did you develop this website yourself? Please reply back as I'm trying to create my own personal blog and would love to know where you got this from or exactly what the theme is called. Appreciate it!

Feel free to visit my webpage: stove repair safety Harbor