۲.۰۷.۱۳۸۸

هاشمى اگردر انتخابات پيروز شود نظام مطابق به قوانين طالبان را خواهد ساخت

کانديد احتمالی حرکت انقلاب اسلامى ملى افغانستان، براى انتخابات رياست جمهورى گفته که اگر در انتخابات پيروز شود، نظام مبتنى بر قوانين شريعت را خواهد ساخت.

مولوى محمدسعيد هاشمى اين اظهارات را به تاريخ سوم ثور در يک نشست در کابل ابراز کرده است.

هاشمى گفته که در صورت پيروزى راه هاى را جستجوى خواهد کرد که زنان و مردان بتوانند تا مطابق شريعت آموزش ببینند و وزيران و واليان را که به فساد آغشته نباشند، مقرر نمايد.

وى گفت که در داخل، مدارس بزرگ را اعمار خواهد کرد که افغانها ديگر جهت تعليمات به خارج مجبور نباشند در خود افغانستان لعل مسجد دیگری باشد..
وى همچنان گفت که يک چوکات منظم را براى رسانه ها نيز خواهد ساخت و به گفته وى، خودسرى های رسانه ها را در افغانستان ریشه کن خواهد کرد
قرار معلومات موصوف در زمان جهاد عليه روسها، مشاور مولوى محمد نبى محمدى رهبراسبق حزب جهادى حرکت انقلاب اسلامى بود و بعد از سال ١٣٧١ در حکومت به رهبرى استاد برهان الدين ربانى، براى مدت يک سال بحيث وزير مشاور در امور پارلمانى ايفاى وظيفه کرده است.
وی تحصیلات عالی ندارد در مدارس ديوبند و وفاق المدارس پاکستان درس های مذهبی را فرا گرفته است .نمیدانم که کمیسیون انتخابات اجازه کاندید شدن همچو افراد را صادر داشته در حالیکه نظر به قانون ریس جمهور باید سواد داشته باشد و حداقل لیسانس داشته باشد در حالیکه وی بی سواد مطلق است و مکتب نرفته نزد ملا های مدارس پاکستانی که تروریست تربیه مینماید آموزش دیده است.
تاکنون برعلاوه هاشمى، ٣١ تن ديگر خود را به انتخابات رياست جمهورى کانديد کرده اند.

هیچ نظری موجود نیست: