۱.۲۶.۱۳۸۸

عاشقان توسط طالبان تیرباران میشوند .!

مقامهای محلی در ولایت نیمروز در جنوب غرب افغانستان می گویند طالبان یک دختر و پسر جوان را به اتهام فرار از خانه در ملا عام تیر باران نمودند.
غلام دستگیر آزاد والی نیمروز گفت افراد وابسته به طالبان این دختر و پسر را پیش از ظهر دیروز، 24 حمل/فروردین در ولسوالی خاشرود نیمروز در حضور مردم تیرباران کردند.
آقای آزاد گفت این دو جوان که همدیگر را دوست داشتند و قرار بود بعد از فرار باهم ازدواج کنند در زمان فرارا خانواده دختر آنان را تسلیم افراد طالبان کردند. والی نیمروز قتل این دختر و پسر را مغایر شریعت، قانون و حقوق بشر دانست. او گفت مقامهای دولتی در این مورد تحقیق می کنند.
یک مقام محلی در ولسوالی خاش رود به بی بی سی گفته بود خانواده دختر می خواستند او با مرد جوان دیگری ازدواج کند، اما این دختر برای فرار از "ازدواج اجباری" پا به فرار گذاشته بود.
طالبان مسئولیت قتل این دختر و پسر را به دوش نگرفته و گفته اند که در باره قتل این دو جوان اطلاعی ندارند.
این نخستین بار نیست که جوانان، به ویژه دختران با برخوردهایی از این دست مواجه می شوند. وطالبان سالهاست به یکی از جنایت کاران مبتکر جنایت علیه بشریت و غیر قابل قبول در جهان تبدیل شده اند قرار است دولت افغانستان با طالبان میانه رو گفتگو کنند.
زمستان گذشته یک دختر نوجوان در بامیان به دلیل حامله شدن از یک مرد بیگانه، توسط برادر و مادرش بدون هر گونه وسایل فنی و داروی بیهوشی تحت جراحی خانگی قرار گرفت و جنین از شکم او بیرون آورده شد. سال قبل دوزن جوان به جرم بیرون رفتن ازخانه شب هنگام توسط طالبان تیر باران شدند و نیز طالبان بالای 18زن گروگان گرفته شده کوریایی ها در نواحی زابل و غزنی تجاوزجنسی نموده بودند که بعدا به همکاری صلیب سرخ آزادگردیدند.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

Wonderful, what a weblog it is! This weblog gives useful
facts to us, keep it up.

my website: radio advertising

ناشناس گفت...

Remarkable! Its in fact awesome paragraph, I have got much clear idea on the topic of from this article.


Feel free to surf to my web page; Bench Craft Company advertising ideas for school events