۱۲.۲۹.۱۳۸۷

تاسف عمیق گزارشگران بدون مرز از مرگ وبلاگ نویس جوان امیدرضا میر صیافی در زندان ایران


گزارشگران بدون مرز تاسف عمیق خویش را از مرگ وبلاگ نویس جوان " امید رضا میر صیافی را ابراز داشته خواهان بررسی و تحقیق فوری در باره چگونگی مرگ این وبلاگ نویس شده است.
گزارشگران بدون مرز در این باره گفته است " ما مقامات رسمی جمهوری اسلامی ایران را به دلیل اول دستگیری خودسرانه این وبلاگ نویس و سپس عدم کمک رسانی پزشکی مناسب ، مسُول مرگ امید رضا میرصیافی میدانیم. مرگ غم انگیز امید رضا میر صیافی نشان میدهد که رژیم ایران یکی از بدترین حکومت های جهان برای روزنامه نگاران و وب نگاران است. ما خواهان تشکیل کمیسیون مستقلی برای روشن کردن علل و چگونگی مرگ این وبلاگ نویس جوان هستیم.
محمد علی دادخواه وکیل این وبلاگ نویس در حالی که شدید متاثر بود به گزارشگران بون مرز گفت : ازطریق پزشک زندانی حسام فیروزی از مرگ موکل خود اطلاع یافتم . وبلاگ نویس جوان در اثر شرایط بازداشت افسرده شده بود بنا به گفته پزشک زندانی مرگ امید رضا میر صیافی صد در صد بخاطر عدم مراقبت های لازم بوده است.
این در حالیست که در افغانستان در دوهفته گذشته دو روزنامه نگار "جاوید احمد" در قندهار،و مجری یکی از تلویزیون های خصوصی در کابل کشته شدند و همچنیان 20 سال حبس برای پرویز کامبخش به اتهام توهین به اسلام از سوی دادگاه عالی تایید شد.

هیچ نظری موجود نیست: